torsdag den 11. april 2013

Foto dag 4

Så i dag arbejde vi med reportage fotografering starte dagen med at gennemgå nogen principper som fx at man ikke manipulere med billede når man rapportere man må gerne rette til ved fx at klippe kant af men man må ikke fx flytte rundt med fx et menneske til baggrunden, efter dette blev vi delt op i grupper og skulle tage fotos der blev også nævnt om hvorvidt man kan få sin læser til at kigge på billede.

til denne opgave skulle vi udvælge 2 billeder per gruppemedlem, jeg i gruppe med Maria J
I dette indlæg ville der kun blive vist billeder jeg har været fotograf på.

Så dette var så de 2 billeder jeg valgte i sidste ende.

Denne her valgte jeg ud af et par grunde
1. den fortæller en historie om noget fangeskab, og den gerne ville have et hjem ;)
2. den er godt komponeret

Dette billede valgte jeg ud.
1. Man kan overfortolke det som jeg gjorte og sige at det kan repræsentere et ghetto miljø på den måde at fugle er inden i ghettoen og jeg den fremmed tager et billede af dem og de alle sammen stopper og med hvad de gør for at se hvad jeg laver.
2. Dette billede kan blive bedre mere harmonisk set hvis jeg fx. klipper toppen af billede af eller hvis jeg klipper bunden af billede af i hver fald skal det enten være fuglene i bunden eller fugle i toppen der vises.
Disse billede kom med i udvælgelse processen.

Blev ikke valgt fordi at selvom det var et godt billede synes jeg ikke det var det bedste.
Kom med i udvælgelse processen fordi at jeg syntes der var gode linjer i det, det er harmonisk og det er et fint gyldensnit.

Dette billede blev ikke endelige fordi at der var for meget reflektionen i akvariet.
Tilgengæld kom den med i udvælgelse processen fordi at jeg med dette billede havde en ide med integration i tanken med guldfisken og de mange små fisk

Blev ikke valgt fordi der var reflektion på akvariet og at man kunne se det grumset snavsevand, dette kunne havde blevet rette på ved at havde zoomed mere ind da dette ville sløret snavset ud eller i hver fald.
Kom med i udvælgelse processen fordi jeg ville prøve på at give den stødene effekt på læseren

Blev ikke valgt fordi der ikke kom fokus rotten men på buret i stedet for rotten.
Kom med i udvælgelse processen fordi jeg kunne godt lide det med temaet fangeskab.

Blev ikke valgt da jeg ikke syntes det var det bedste af dem jeg havde at vælge imellem til sidst
Kom med i udvælgelse processen af sammen grund som det sidste billede.

Dette var der meget tæt løb på med det andet da dette allerede er meget harmonisk med blev ikke valg da jeg foretræk personligt det andet.

Blev ikke valgt fordi jeg mente at i sidste ende blev kedeligt i længden.
Kom med i udvælgelse processen da jeg syntes det var sjovt at nogen havde give sig tid til at lave dette.

i morgen skal vi gennemgå hvordan man redigere i Adobe Photoshop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar