lørdag den 7. september 2013

PlayOff 2013

Supervisors: Andreas Husballe og Iben Lindebjerg
Gruppemedlemmer: Gaia Armyrantis Trampedach (1k), Kia Lindberg (1k), Mia Bødker Nissen (2k), Thomas Engelbrecht Mikkelsen (1k) og mig.

Så denne indlæg er lidt forsinket sammen med et par andre, så PlayOff er en konkurrence som Odense Internationale Film Festival udskriver hvert år, så vores skole valgte at dette var en mulighed for en samarbejdes med 1k, hvilket det var. 

Vi samlede os og kastede alle ideer op på et whiteboard, vi gik så efter en grund-ide som jeg foreslog om denne blomster verden, historien første udkast bliv skrevet af mig, derefter blev den rettet af Thomas så det bliv mere eventyragtig, og den sidste gang var ændring på slutningen så den havde mere drama.

 Her er noget af det jeg lavet.

Storyboard/Thumbnails

2 første billeder til verden området resten er storyboard på den sidste del af historien

Hvordan animation blev lavet.


starte med at klippe figuren ud fra et lag i billede lavet et billede så jeg kunne se hvor det hele skulle være placeret.

Tegnet af Mia
derefter klipper jeg figuren ud så det ser sådan her ud









derefter får det en tur i after effects hvor det bliver styret lidt ligesom dukker hvor vi til sidst får vores resultat som vi kan klippe sammen med resten af filmen og lyden så det passer sammen.


og sådan blev det hele til i hver fald fra min side af, et af de større problemer der var i dette projekt var at der var mange illustratorer i forhold til animators så vi endte til sidst med at havde en flaske hals pga at der kun var en animator og jeg skulle klippe det hele sammen og det tager tid, men vi blev færdige til tiden og uploadet så her er det endelig resultat, have fun.



Updated  10.10.2013 feedbacken

"Sommers Historie er en meget gennemført lille fabel om de fire søskende, årstiderne. Indholdsmæssigt er filmen velafrundet, med helte, skurke og en klar udvikling. Budskabet går klart igennem. Lydsporet ligger til gengæld meget lavt og det stiller sig i vejen for forståelsen og filmens helhedsvirkning. Rekvisitten (stick, ift. PlayOFFs spilleregler) er spredt ud i filmen, og der forekommer et fint skift, da Sommer kommer til sin erkendelse. Filmen var i juryens top 10.
Med venlig hilsen PlayOFF-juryen"

Hold da op kom i top 10, det havde jeg dog ikke forventet, men jeg er stolt over dette projekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar