søndag den 17. marts 2013

Illustration uge 2/3

i denne uge skulle vi arbejde med historisk illustration, eller et par af dagene, opgaven for denne uge var at tegne et billede der passede ind til noget historisk kontekst.

Dag 1.

Startede morgen op med at skulle tegne vind på vandet, i fællesskab for at se hvordan vores vi brugte materialer

dette var den synligste del jeg fik lavet på papiret har af årgang mellem hård vind til orkan
dette er overall af det som læreren noteret mig var at jeg sad meget i det sammen området og passet mig selv i opgaven og ikke noget rundt over det hele, dette sagde læren også bagefter at vi alle havde.
derefter lavet vi et nyt papir med samme tema men med blæk, da dette blev meget svært at se hvem der havde gjort hvad viser jeg blot billederne

Starten af viden som skulle havde være stille med endte lidt vildere end den skulle være
Slutningen af vinden ikke så meget at sige udover det er sort.

billede af noget af arbejdsprocessen

mere af det men jeg kan på en eller anden måde godt lide denne del af det
ud af denne del fortalte Monty at vi skulle arbejde på ikke at blive overvældet af vores materialerog fuldstændig gå bananas fx nede i den stille vind del der ikke endte så stille men eller var det fedt lavet og dette var med til at løsne vores linjer når vi skulle tegne senere til vores billede.

Efter dette skulle vi alle prøve ord croqies som læreren kaldte det.... dette var ikke særlig vellykkede for mig da jeg fandt ud af jeg mangler et mentalt reference punkt.
1. leopard kom til at spidse blyant det meste af tiden 2. Fyrretræet kom mere til at ligne et grandtræ 3 Gul tænkte på en solsikke med det sammen af en eller anden grund 4. kat ligner en kat der er lidt muskuløs 5. brandmand kan hurtig blive forvekslet med en vandmand
efter vi var færdige med at gøre dette, snakkede Monty om en asiatisk tegne metode som tager meget lang tid, men stilen var meget nice at på, og påmindede os om at dette var ikke at vil skulle blive gode til illustration med det samme, men at forløbet var til at give os en guideline som start af blive gode til at lave illustration, derefter var der frokost og vi tog ned på biblioteket og fandt research materiale.

dag 2.
her fik vi største delen af dagen til at research så vi havde noget hukommelse i hånden når vi skulle tegne vores endelige illustration, jeg kom til at lægge vægten mest på tøjet og mennesker en smule skrædderudstyr , og til sidst miljø, hvilket jeg skulle havde haft et større fokus på personlig ment.




denne kan jeg bedst lide fra dagen.


en smule levevilkårs områder
dag 3 endelige produkt

fik tre timer til at lave det endelige billeder, dagen før fik jeg en ide men havde glem min skitse bog på TAW så jeg tegnede det på løs papir.
oprindelige skitse af russisk skrædderjøde fra starten af 1900 tallet
oprindelige skitse af den danske velintegreret jøde fra starten af 1900 tallet

men på dagen fik jeg sat det sammen rentegnet og til dette valgte jeg at bruge min comfy stil som har forbedret sig siden jeg er startet her, som set på billederne er den russiske jøde på venstre side og den danske velintegreret jøde på venstre side, nået aldrig til baggrund desværre.
valget jeg har foretaget mig her var blandt andet har taget højde for var, ved at de stod ryg mod ryg er fordi de var delt op i disse to gruppe, udover har jeg valgt at den danske velintegreret jøde skulle kigge ondt mode den russiske, efter som de danske jøder slet ikke kunne lide de russiske og direktes skabte kampagner for at sende dem videre til et andet land.


dette var hvad jeg nået i skolen. note: brugte Kasper reference til at krydset arme.
her er midlertidig endelige billede (som jeg lige rettet til 30 min ekstra tid derhjemme maks). da jeg har tænkt mig at øve mig på baggrund med den en anden gang
overall har jeg lært i denne uge om hvor vigtig researche er når man arbejder med historiske faktum, og at tiden er vigtig at disponere over som vi får ses hvordan næste opgave kommer til at gå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar