søndag den 8. december 2013

Det manglende og det nye klassisk tegning

.
Så dette bliver en "Klassisk Tegning 2/2" og de klassiske tegninger fra denne uge som var mandag og tirsdag men lad os hellere komme i gang

Klassisk Tegning 2/2

Så lad os begynde med det "Det manglende", det vi starter op med var en hjemme opgave vi fik for hvor vi skulle lave en karakter, hvor vi skulle overveje vores lyskilde.

Valgte at lave det på computer starte ud med at skitse denne her fyr.

Tegner ham op og giver ham nogen values, men denne er ikke god, efter som det er meget neutralt.

Dette var mit andet forsøgt hvilket blev bedre da det klart bedre den eneste jeg ikke kan lide ved denne er halsen efter som den skulle nok havde været mørk i stedet for lyst.
Herefter viser jeg mine langtidsstudie fra det klassiske tegnings forløb.


Blev utilfreds med disse to efter som jeg syntes at proportioner er forkerte, brugte en time på den første og startet forfra derefter brugte jeg to timer på den anden.
Studerer folder
Denne synes jeg blev god, skulle god arbejde bedre med skyggerne på denne her.
Er rigtig god synes jeg, det eneste problem jeg havde var i opstartet og igen var nød til at starte forfra efter det første 45 minutter, men eller blev den rigtig god, et andet problem var at vi havde tegnet alt for mange timer i streg så jeg mistet koncentration, og kom til at tegne fjolle ting som kæder.
og et kranium

Klassisk Tegning 2 dage med en opgave.

der ikke så meget jeg ville fortælle om dette her da vi bare har tegnet croquises største delen af tiden






synes overordnet at det ikke gik så godt, men ja må jo blive ved, for at blive bedre.

Som det andet vi skulle var at vi skulle læse en tekst og derefter lavet et abstrakt billede som i mit tilfælde starte med nogen thumbnails end til jeg havde en eller anden ide der mindet meget om hinanden.

Dette blev slutresultatet fra opgaven synes selv at dette blev godt, jeg skal dog øve mig lidt mere i det med at ligge skygge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar