søndag den 13. april 2014

Byrum og Narrative Fortællinger Part 2

Som jeg sluttede af med blev vi delt op i grupper jeg var hvor vi skulle lave et projekt samme og som jeg sluttede af med startede det ikke med at gå så godt.

Denne del var en gruppe opgave med Camilla, Emil, Freja, Matt og Niels

Det eneste jeg benspænde der var, at vi skulle kun bruge 4 farver, vi valgte grøn og lilla da de farver passer godt sammen og sort/hvid.

her er vi igang med virkeligheds ideen med denne som vi blev enige om at vi skulle bruge hverdags ting og gøre dem sort/hvid for at gøre det mørkt og utrykt.


her er resultatet af vores første forsøg af det endelig værk hvor vi valgte drømme verden skulle være bobler dette syntes vi ikke var særlig godt, fordi at i den helhed den ville få at der ville være for meget hvidt i den og der ville det være, det var ca her efter det her Matt kom ind i gruppen.


her prøvet vi at redde den bed at male figurer ind i drømme delen dette fandt vi endnu værre og valgte at gå tilbage til tegnebrættet.

her var det vores lærer forslog at vi skulle prøve at men nogen af vores egne tegninger så vi begyndte at tegne.

her tegnet jeg svampe og vi valgte kong svamp og fisken er tegnet fra Freja fisk.vi blev enige om at krone på svampen var for meget





Først fjernet vi alt det vi havde malet med lilla da vi stadig gerne ville beholde vores farve pallet, derefter tegnet Matt vores skitser op og vi begyndte at farvelægge dem vi startet blot  lilla, grøn og sort men sluttede af med at farve dem hvide.


Det næsten færdige produkt

Min skitse som blev brugt til at spytte stikke ud.

og den sidste justering så det ville passe bedre.

og det endelige resultat hvor det hele er samlet hvor blandt andet vi ændre historie så det hedder mareridt og syretrip.

som det andet projekt var jeg i gruppe med Emil og Niels

siden vi ikke særlig hurtigt fandt ud af hvad det var vi ville satte vores lærer og sammen Emil ville havde det meget Visuelt, Niels og jeg ville blot tegne ting som monstre vi snakke om forskellige ideer hvor Emil kom op med at vi laver 4 billeder en repræsenteret det 4 års tider. dette tog en hel uge at blive færdig med.

her er vi igang med at tegne det op


gammel skitse som jeg ville have op på væggen tidligere set på min tegn tegning tegn 1

ikke plads til den hele største delen af ham blev skitse op af læren da jeg var for langsomt så malingen gled ned og skabte grimme streger dette blev jeg heldigvis bedre til.

maler hvidt så man kunne se hvad der var hvilke figurer







her er vi ved jobbet hvor som er en dræber en male grundfarver på det hele og dette tog lang tid og vi gik døde et par gange men det blev til sidst farvet ud.


her har vi farvet største delen af det.

og dette er den optimale afstand på det.

her er det sidste detaljer

tegningen er næsten færdig her mangler detaljer på tænderne


her er vi igang med det sidste hvor vi satte tape op så vi kunne male rammen op

kræver lidt hjælp





og her er det endelige billede

ham her havde vi problemer med eller mere den tomme plads, jeg fik ideen på en af de sidste dage hvor plaseret ham her sammen med Niels dette blev videre bygget på ved at vi beslutte af tilføje monstre på som var på et årstid skulle sættes på 
så overall hvad har jeg lært på dette forløb:

- Sammensætte ting sammen med andre og få det til at passe sammen.
- Kommunikation er meget vigtig når man arbejder i større grupper.
- At bruge baggrund kan fortælle historien. 
- At bruge graffiti dåse
- At se hele billede af når man går i gang med et projekt
- Direkte kommunikation med folket som kigger på kunsten på stedet som 
- Og afprøve af ny metode (spray maling og maling kast som læses nedeunder)

da vi var færdige med det billede var der ikke så meget til tilbage så jeg valgte at udnytte hallen til at kaste maling på væggen jeg tænkte over hvilke farver jeg brugte til at lage oven på og om fredagen fik jeg hjælp af Mikkel, men det jeg gjorte var simple at tage de maler bytter som var næsten tomme for tynde det meget med vand.



og de sidste billede.










jeg synes dette har været et super godt forløb tiden gik hurtig og fik set en masse kunstnere i undergrund verden, det eneste jeg var irriteret over var at det var koldt og dårligt vejr det meste af tiden vi arbejdet udenfor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar