tirsdag den 20. august 2013

Farvelære dag 2

Så i dag var det vores anden dag med Farvelære, vi startede dagen med at ca. 15 min foredrag og derefter skulle vi i gang med dagen opgave.

Note to self sådan noget med at måle i PhotoShop tager virkelig lang tid.

Første del af dagen opgave at at vi skulle vælge i mellem fire billeder, vælge en bestemt grundfarve og derefter farvelægge det med en komplimenter farver, som fx. hvis du vælger en grundfarve som gul, ville den komplimenter farve være i den modsatte side af farvecirklen (google det) ville altså være blå, hvis man har problemer med dette kan man bruge kuler, som jeg viste læreren.

Jeg fik lavet 3 til denne opgave hvor resultatet blev bedre og bedre.


Efter pausen fik vi valget mellem 2 opgaver, endte kunne vi vælge at begynde at thumbnail til i morgens opgave, eller vi kunne forstørre et af de tre billeder vi havde malet og gør dem færdige, jeg valgte at gøre klar til i morgens opgave hvilket jeg først ville vise resultat af på dag 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar