søndag den 4. maj 2014

Samarbejde mellem Firma og skole

Til dette forløb var jeg i gruppe med Jasmin og Niels

Så dette forløb har være noget helt nyt, eksperiment meller skolen og som vil blive kaldt for firmaet i mit indlæg, da vi er blevet bedt om at undgå at fremvise dem af juridiske grunde og at vi har kun fået lov til at vise det hvis vi ikke viser deres logo eller nævne dem.

Så efter vores skole periode hvor vi har haft en smule naturfag i for af en smule biografi, geografi og kemi hvilket skulle meget af tiden bruge til udvikling hvilket det ikke blev så meget til men det vender jeg tilbage til under mine tanker om dette forløb.
så da vi begyndte på dette forløb hvor vi skulle være over på TAW begyndte vi få en ideen fasen på den første uge hvor vi researches og kom på ideer, der kom jeg med foreslaget om vi skulle lave det i After Effects  viste hurtig hvordan man kunne bevæge dem via disse test.



dette syntes gruppen var en god ide dog vi uddelte opgaver, vi alle var med på research og maskinskrift skrivning, Jasmin og Niels var på storyboard, jeg studeret mere After Effects og vi alle sammen tegnet tingene vi skulle bruge disse er dem jeg tegnet. der er blevet brugt Photoshop og vores inspiration for stillen var infographic.









og det var hvad første uge gik ud på.

den anden uge var 3 dage men animation hvor jeg satte Jasmin og Niels ind i After Effects, første klip er alt hvad jeg animeret i mens at den er er det endelige resultat.



Konklusion
i forhold til hvor lang tid vi havde til det ville jeg sige at jeg er tilfreds med resultatet, men efter vores fremlæggelse havde vi taget et par forkerte valg i fremlæggelsen.

1. Vi valgte at vise vores film først i stede for at introducere vores problemstilling hvilke fik både lærer og repræsentant fra firma til at skulle tænke tilbage på hvad det var de havde set.

2. Vores forslag nummer 2 kunne godt havde være på en mere effektiv i at vi simplet bare fik "soft drink company" til at rense det det spilde vand det smed ud så de kunne gøre rent med det igen i steden for hvad vi havde gjort.

men ellers fik ros for arbejdet, farve valget, musik valg (som jeg fandt inden på incompetech)

men hvad jeg lærte i hele det her forløb var:

1. Research men vigtig at havde i baghoved og at havde sat sig ind i sit matriale for at lave et ordenligt projekt

2. Vigtigheden i at følge en form for tidsplan så man ikke risikere at ende meden dag hvor man arbejder 6 timer ekstra en dag efter skole tid (lært på den hårde måde)

3. Arbejde med nye mennesketyper jeg ikke plejer at arbejde med.

4. Hurtig måde at undervise andre i After Effects

5. Brug Photoshops pen tool til hurtig design og få det til at blive infografik

6. Mere After Effects Animation.

dette forløb har været okay, men jeg ville dog gerne sige at jeg ønskede at gym og taw have snakkede bedre sammen så der ikke havde været så stor forvirring, men ellers syntes jeg at det var et udmærket forløb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar