søndag den 25. november 2012

Hjertespejl

okay så siden vi startet på skolen, har vi arbejdet med H.C Andersens eventyr Snedronning både på HF og TAW, hvilket ville sige at vi har arbejdet rigtig rigtig meget med det.

En god start er jo at analysere hvad man arbejder med, og der blev vi delt op i grupper og skulle lave en spændingkurv over hvordan vi opfattede historien og det blev med dette resultat.

Lavet af Lea My fra den gruppe jeg var med i sammen med Emil og Matt.

 Ideen med denne spændingskurv var at vi ville fange stemningen over hele historien, hvor vi mener den starter spændene op i første historie hvor spejlet laves og går i stykker, fra 2. historie og derefter bygges den stille og roligt op, dog med forskellige stemninger som vist ud fra vores farve valg, dog slutter historien antiklimaks da snedronningen allerede er smutte da Gerda er kommet efter Kaj og slutter ud med at de er børn mentalt men voksne ude på.


Så har vi også lavet en film i mediefag om en fortolkning af Snedronningen hvilket blev i stil med det her.
 
Filmen her er lavet af den gruppe jeg var med i mediefag som bestod af Matt, Manja Malou. Rikke, Sif og jeg. Ideen med den var at vi ville vise Gerdas psyke imellem barn og voksen jeg hvor snedronningen skulle repræsenteres hendes voksen jeg.

Nu kommer vi til de ting vi lavet på TAW over det hele, det første vi lavede på TAW var at vi skulle noget mood-board hvor vi skulle vurder farver til stemninger omkring guldalderen her er resultatet.


Senere skulle den uge skulle forberede os på at lave en lille animation i grupper.

 dette blev vores inspiration til vores animation, hver blad på denne blomst repræsenterer de enkelte blomster der er i historien som resulteret.


Det vi lærte her endte med at arbejde med stopmotion og green screen, og hvordan vi kunne forbedre vores green screen.

 Til sidst kom vores 3 ugers projekt

Projekt var hvor vi skulle lave i tilfælde i den gruppe jeg var med i, 8 minutters materiale.
en del af opgaven var at jeg skulle lave Afrikansk inspireret maske designs, her er et par af dem som jeg har lavet i et program som hedder Alchemy som er et program man kan bruge til at lave hurtige designs og det er gratis, dette er hvad jeg fik lavet af masker det var dog ikke dem alle der kom med.

Her er en video om hvordan jeg designet maskerne efter at havde kigget på reference











dem af disse der er blevet brugt blev brugt til noget af det her.

Denne her blev lavet i After Effects af Gabriel fra min gruppe


Denne her blev lavet af Rikke fra min gruppe


Derudover har jeg lavet tre små film med desmerdyr som blive plan lagt at skulle hoppe rundt på skærme det blev noget i stil med det her der blev lavet 3 forskellige af slagsen.


det var det jeg har lavet fra min side af gruppen ud over ide opbygning.

Overall i det her forløb synes jeg det har været godt, jeg har lært mere om gruppe arbejde derudover har jeg lært at bruge Alchemy, After Effects og en smule Photoshop, udover det har jeg lært omkring farvevalg, håber der går lidt tid med de her projekter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar